Petogodišnja strategija razvoja Krka grupe služi kao temelj za ostvarenje naših ciljnih poslovnih prilika. Uspješnost postizanja strateških ciljeva pratimo s mjerama uspješnosti, koje su određene na razini skupine Krka, na razini skupine proizvoda i usluga i na razini poslovnih funkcija.
Strategiju razvoja Krka grupe za razdoblje 2022. – 2026. je predložila Uprava Krke, a odobrio Nadzorni odbor u studenom 2021. Ona uključuje sva područja djelovanja unutar Krka grupe, s fokusom na glavnu farmaceutsku i kemijsku djelatnost. Strategija se obnavlja svake dvije godine.
IDEMO NAPRIJED S JASNOM STRATEGIJOM, NOVIM PROIZVODIMA I NOVIM TRŽIŠTIMA
Krkin vertikalno integriran poslovni model – koji se pokazao otpornim i agilnim u složenim situacijama na tržištu – ostaje u središtu naše strategije. Naša je misija razvijati i proizvoditi napredne generičke lijekove, koji se svakodnevno koriste za liječenje 50 milijuna ljudi u više od 70 zemalja širom svijeta. S fokusom na male molekule, neprestano proširujemo svoj raspon proizvoda inovativnim fiksnim kombinacijama i novim terapijskim područjima. Namjera nam je postići rast prodaje i s trenutačnim i s novim proizvodima. Svi procesi Krka grupe dizajnirani su tako da osiguravaju dugoročnu profitabilnost koja je potrebna za daljnji razvoj tvrtke. Planiramo izdvojiti 10% prihoda za istraživanje i razvoj.
I u nadolazećih pet godina namjeravamo se fokusirati na digitalizaciju usmjerenu na automatizaciju radnih naloga za proizvodnju te optimizaciju procesa, jačanje suradnje unutar tvrtke te u cijelom opskrbnom lancu od razvoja, proizvodnje, upravljanja kvalitetom, marketinga do prodaje i potpornih funkcija, te osiguravanje podataka i informacija bitnih za donošenje poslovnih odluka.
Namjeravamo unaprijediti kulturu održivosti Krka grupe, integrirati aspekte održivosti u korporativno upravljanje i poslovno odlučivanje te održavati svoje odgovornosti u području ekonomije, društva i prirode u svim okruženjima u kojima poslujemo. Tijekom 2023. godine želimo unaprijediti Krkinu kulturu održivosti dodatnim objavama u skladu s GRI standardima te dobiti ESG ocjenu.
STRATEGIJA RAZVOJA TEMELJI SE NA MISIJI, VIZIJI I VRIJEDNOSTIMA KRKA GRUPE.
Svi procesi Krka grupe dizajnirani su tako da osiguravaju dugoročnu profitabilnost koja je potrebna za daljnji razvoj tvrtke.
Glavne strateške smjernice
do 2026. godine
Tržišta
Planiramo ojačati svoj položaj jedne od pet vodećih generičkih farmaceutskih tvrtki na svim našim tradicionalnim tržištima Slovenije, istočne, srednje i jugozapadne Europe. To uključuje i jačanje naših prodajnih i tržišnih udjela, posebice u terapijskim kategorijama i molekulama s već jakom prisutnošću Krke (lijekovi za liječenje kardiovaskularnih bolesti, središnjeg živčanog sustava, gastrointestinalnih poremećaja te za ublaženje boli) i u kategorijama s visokim potencijalom rasta (dijabetes). Namjeravamo osnažiti svoj položaj jedne od top deset generičkih farmaceutskih tvrtki na svim zapadnoeuropskim tržištima.
Zahvaljujući našem širokom portfelju proizvoda i velikoj marketinško-prodajnoj mreži na našim tradicionalnim tržištima, poznati smo po proizvodima visoke kvalitete, a brend naše tvrtke prepoznat je kao siguran i stabilan dobavljač lijekova. Budući da naša marketinško-prodajna mreža na glavnim tržištima uspješno djeluje, postižemo čak i veći rast nego samo tržište.
Prepoznati smo kao domaći proizvođač na četirima glavnim tržištima na kojima je Krka uspostavila svoja proizvodna postrojenja. To nam daje važnu konkurentsku prednost, osobito u Ruskoj Federaciji, gdje povećavamo svoje proizvodne kapacitete.
Na prekomorskim tržištima planiramo svoje proizvode stavljati u promet pod vlastitim robnim markama, koristeći mreže partnerstva izgrađene s nepovezanim stranama te putem vlastitih tvrtki. U Kini namjeravamo i dalje provoditi aktivnosti registracije proizvoda i prodajne aktivnosti te pobjeđivati na javnim natječajima putem svoje prisutnosti na tržištu.
Proizvodi
Planiramo osigurati da novi i vertikalno integrirani proizvodi čine najveći mogući udio u ukupnoj prodaji, uz već postojeći raspon proizvoda, poznat i kao „zlatni standard“.
Kao inovativna generička tvrtka, želimo pristupiti novim terapijskim skupinama i područjima specijalizacije te razvijati kompleksne proizvode, uključujući i biološki slične lijekove.
Planiramo osnažiti položaj proizvoda u našim glavnim terapijskim kategorijama: lijekovi za liječenje kardiovaskularnih bolesti, bolesti središnjeg živčanog sustava, gastrointestinalnih poremećaja te lijekovi za ublaženje boli.
Namjeravamo dodati nove farmaceutske proizvode skupinama antiagregacijskih, antikoagulacijskih i onkoloških lijekova.
Planiramo ishoditi odobrenja za stavljanje u promet za proizvode iz našeg raspona za ublažavanje boli na svim našim ključnim tržištima.
Planiramo dodati parenteralne farmaceutske oblike skupini lijekova protiv dijabetesa i time uvesti napredne tehnologije kompleksnih peptidnih molekula.
Namjeravamo povećati raspon proizvoda koji se izdaju bez recepta, na koje ne utječu sezonske promjene, te proširiti raspon proizvoda tako da nadopunjava naše farmaceutske proizvode koji se izdaju na recept. Kod zdravlja životinja fokusirat ćemo se na proizvode za kućne ljubimce, skupinu proizvoda za zdravlje životinja koja najviše obećava.
Glavni strateški ciljevi
do 2026. godine
Krkini glavni strateški ciljevi temelje se na petogodišnjoj strategiji razvoja.
Postići prosječan godišnji rast prodaje od najmanje 5% po volumenu/vrijednosti, postići iznadprosječan rast prodaje u odnosu na tržišnu dinamiku te ostati ili dospjeti među vodeće generičke farmaceutske tvrtke, s našim robnim markama na pojedinačnim tržištima i odabranim terapijskim kategorijama.
Ojačati i optimizirati vertikalno integriran poslovni model, koji se dokazao kao učinkovita strateška smjernica i komparativna prednost. Osigurati visoke standarde kvalitete, sigurnosti i djelotvornosti proizvoda.
Zadržati fokus na dugoročnoj profitabilnosti prodavanih proizvoda, od razvoja i proizvodnje do marketinga i prodaje, uključujući sve druge funkcije unutar Krka grupe, te postići prosječnu EBITDA maržu od najmanje 25%.
Osigurati da novi proizvodi i vertikalno integrirani proizvodi čine najveći mogući udio u ukupnoj prodaji, uz postojeći raspon proizvoda, poznat i kao „zlatni standard“. Ući u nove terapijske kategorije i područja specijalizacije kao inovativna generička farmaceutska tvrtka te razvijati složene proizvode, uključujući biološki slične lijekove.
Osigurati rast putem dugoročnih poslovnih partnerstava i ciljanih akvizicija, uz organski rast. Primaran je cilj povećati prodaju ulaskom na nova tržišta i plasiranjem novih proizvoda.
10% prihoda dodijeliti za istraživanje i razvoj te približno trošak amortizacije i deprecijacije, tj. u prosjeku izdvojiti 110 milijuna eura godišnje za investicije.
Provoditi stabilnu politiku dividendi, uzimajući u obzir financijske potrebe Grupe za investicijama i akvizicijama prilikom određivanja udjela neto-dobiti koji će se isplatiti u obliku dividendi svake godine te za dividende izdvojiti najmanje 50% neto-dobiti pripisive većinskim nositeljima udjela u nadređenoj tvrtki.
Unaprijediti kulturu održivosti Krka grupe, integrirati aspekte održivosti u korporativno upravljanje i poslovno odlučivanje te održavati našu ekonomsku, društvenu i ekološku odgovornost prema okruženjima u kojima poslujemo. Objaviti teme održivosti u skladu s GRI standardima 2022. te 2023. godine dobiti ESG ocjenu.
Sažetak strateških ciljeva održivog razvoja (ESG)
Iskoristiti potencijale digitalizacije u svim fazama poslovanja.
Zadržati samostalnost.